Smågrupper i
Holbæk Frikirke

Fællesskab er meget vigtigt - også ift. troen.

Kristentroen er først og fremmest noget med fællesskab. Fællesskab med Gud og med mennesker.

I store fællesskaber kan man let komme til at føle sig overset og alene. Derfor er det vigtigt, at man har nogle, man kender godt og har et tættere fællesskab med. Nogle, som kender en, og som man kan tale med, både når det drejer sig om gode og svære ting. Derfor er smågrupperne en meget vigtig del af fællesskabet i Holbæk Frikirke.

Hvad er en smågruppe?

En smågruppe er en mindre gruppe af mennesker fra kirken, som mødes for at dele liv og tro med hinanden. Der er bøn og socialt samvær i en tryg og god atmosfære.
Smågrupperne i Holbæk Frikirke er forskellige ift. antal personer i gruppen, alder, hvor tit man mødes osv., men alle har fokus på fællesskab og tro.

Hvorfor?

Vi har brug for disse mindre fællesskaber for at støtte, udvikle og udfordre hinanden. Det er en rigtig god måde, hvorpå vi kan lære hinanden bedre at kende og danne nære relationer.

Formen

Smågrupperne er meget forskellige og formen fastlægges af smågrupperne selv. Vi lægger vægt på det sociale fællesskab måske med kaffe og kage, ligesom bøn og dialog omkring liv og tro er vigtigt. Gruppen kan tage udgangspunkt i en bibeltekst, et studiemateriale, en god bog, søndagens tale eller noget andet relevant.

Kontakt

Hvis du vil vide mere om muligheden for at blive en del af en smågruppe i Holbæk frikirke, så kontakt

Christoper Sørensen tlf. 21 54 94 96
Mail: kontor@holbaekfrikirke.dk